Octavia I 1.9TDI brak podtrzymania pamięci radia, zgłupiałem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Karton
    Classic
    • 2014
    • 3

    Octavia I 1.9TDI brak podtrzymania pamięci radia, zgłupiałem

    Zwykłe żarówki tam gdzie drogowe. BMW ma podobnie
  • papieju
    Classic
    • 2012
    • 6

    #2
    Octavia I 1.9TDI brak podtrzymania pamięci radia, zgłupiałem

    Witam, jestem okazjonalnym użytkownikiem forum i nie ukrywam że liczę na pomoc. Podłączałem sąsiadowi w nowym nabytku 1.9TDI 110KM radio. Kostki ISO są, w radiu też, zaczynamy. Poprzednie auto japończyk, więc w kostce przy radiu spięte zasilanie (czerwony) do pamięci (żółty). W kostce Skody inaczej, więc spinam po właściwemu - czerwony do czerwonego, zółty do żółtego. Mierzę dla pewności kostkę w aucie, zasilanie się zgadza, masa się zgadza. W kostce auta jest również żółty kabelek z paskiem, mierzę - napięcie jest, zgadza się położenie z żółtym w radiu od pamięci. Tylko że - po wyjęciu kluczyka napięcie znika zarówno z kabelka czerwonego, jak i zółtego, co skutkuje brakiem pamięci w radiu. Instalacja wygląda na fabryczną, na kostkach auta logo VW zdaje się to potwierdzać, sprawdziłem, nic nie przecinane i podłączane, wiązka w całości wchodzi pod deską w fabrycznego peszla. Co z tym fantem zrobić? Ciągnąć oddzielne +12V do pamięci, np z zapalniczki, czy też jest coś o czym nie wiem, np brakuje bezpiecznika itd?

    Komentarz

    • pablokinah
      Rider
      • 2010
      • 574

      #3
      Ja u siebie musiałem zamienić czerwony z żółtym i już pamięć jest w radiu miałem wsówki które pozwoliły zamienić miejscami bo to zależy jak montowano w aucie czasami zasilanie pamięci idzie po żółtym a czasem po czerwonym i w skodzie trzeba zamienić
      jakby co posiadam kabel vag

      Komentarz

      • papieju
        Classic
        • 2012
        • 6

        #4
        Ja wiem, zdążyłem o tym poczytać. Za to chyba nie doczytałeś mojego postu - zarówno na żółtym, jak i czerwonym kablu napięcie znika po wyjęciu kluczyka, więc zamiana nic nie da.

        Komentarz

        • pablokinah
          Rider
          • 2010
          • 574

          #5
          czytałem ale czy póbowałeś zamienić mimo to bo to by było dziwne że dwa kable idą po stacyjce ,chyba że ktoś wcześniej grzebał i spioł tak kable
          jakby brakowało tam bezpiecznika to by wogóle nie było napięcia
          a jak pociągniesz od zapalniczki i ma tylne elektryczne szyyby to można zapalniczke wyłączyć razem z szybami ta blokada na dzieci i wtedy byś radio tez kasował
          jakby co posiadam kabel vag

          Komentarz

          • papieju
            Classic
            • 2012
            • 6

            #6
            Ale co mi da przepięcie jak z miernikiem w łapie sprawdzam? Po podłączeniu do radia cudownie się pojawi? Zresztą jest podłączone teraz i nie ma, testowo zamieniałem i też guzik dało. Pytanie gdzie to może być przepięte?

            Komentarz

            • pablokinah
              Rider
              • 2010
              • 574

              #7
              jest gdzies skręcone z drugim może w tym peszlu który wygląda jak orginalny lub w skrzynce bezpieczników , miema co się złościć gdyż ja podłączałem nowego pioniera też mierzyłem wychodziło jak piszesz a póżniej się okazało żę bateria w mierniku była za słaba i mi głupoty pokazywało
              zobacz po kolorze kabla może jest wpięty w inny bezpiecznik
              jakby co posiadam kabel vag

              Komentarz

              • papieju
                Classic
                • 2012
                • 6

                #8
                Miernika jestem pewny. Peszla nie spruję bo musiałbym demontować deskę. W skrzynce jak ktoś mieszał to pozamiatane. Chyba po prostu podciągnę z zapalniczki...

                Komentarz

                • pablokinah
                  Rider
                  • 2010
                  • 574

                  #9
                  To tak jak pisałem zobacz czy zapalniczki nie odcina blokada tylnych szyb po plusie (chyba że niema tylnych szyb elektrycznych )
                  jakby co posiadam kabel vag

                  Komentarz

                  • papieju
                    Classic
                    • 2012
                    • 6

                    #10
                    Chyba są, nie pamiętam. Pomierzę

                    Komentarz

                    • Le-Ce
                      L&K
                      • 2010
                      • 1313
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      papieju,

                      Musisz zamienić plusy. Jeden z tych po stacyjce jest do podświetlenia co w grajkach VAG jest normalne.
                      Moja ADELA

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                      Komentarz

                      • papieju
                        Classic
                        • 2012
                        • 6

                        #12
                        Ale to są jedyne kable w których jest + po kluczyku. + na podświetlaniu powinien pojawić się po kluczyku i włączeniu świateł. Sęk w tym że w żadnym innym kablu w kostce nie ma + obojętnie kiedy (opcji świateł nie sprawdzałem), poza tym tylko czerwony i żółty są grube, pozostałe są cieniutkie. Zamiana nic nie daje. Po prostu brak + po wyjęciu kluczyka i pamięć papa.

                        Komentarz

                        Pracuję...