Octavia I 1.9TDI brak podtrzymania pamięci radia, zgłupiałem
Witam, jestem okazjonalnym użytkownikiem forum i nie ukrywam że liczę na pomoc. Podłączałem sąsiadowi w nowym nabytku 1.9TDI 110KM radio. Kostki ISO są, w radiu też, zaczynamy. Poprzednie auto japończyk, więc w kostce przy radiu spięte zasilanie (czerwony) do pamięci (żółty). W kostce Skody inaczej, więc spinam po właściwemu - czerwony do czerwonego, zółty do żółtego. Mierzę dla pewności kostkę w aucie, zasilanie się zgadza, masa się zgadza. W kostce auta jest również żółty kabelek z paskiem, mierzę - napięcie jest, zgadza się położenie z żółtym w radiu od pamięci. Tylko że - po wyjęciu kluczyka napięcie znika zarówno z kabelka czerwonego, jak i zółtego, co skutkuje brakiem pamięci w radiu. Instalacja wygląda na fabryczną, na kostkach auta logo VW zdaje się to potwierdzać, sprawdziłem, nic nie przecinane i podłączane, wiązka w całości wchodzi pod deską w fabrycznego peszla. Co z tym fantem zrobić? Ciągnąć oddzielne +12V do pamięci, np z zapalniczki, czy też jest coś o czym nie wiem, np brakuje bezpiecznika itd?
Ja u siebie musiałem zamienić czerwony z żółtym i już pamięć jest w radiu miałem wsówki które pozwoliły zamienić miejscami bo to zależy jak montowano w aucie czasami zasilanie pamięci idzie po żółtym a czasem po czerwonym i w skodzie trzeba zamienić
Ja wiem, zdążyłem o tym poczytać. Za to chyba nie doczytałeś mojego postu - zarówno na żółtym, jak i czerwonym kablu napięcie znika po wyjęciu kluczyka, więc zamiana nic nie da.
czytałem ale czy póbowałeś zamienić mimo to bo to by było dziwne że dwa kable idą po stacyjce ,chyba że ktoś wcześniej grzebał i spioł tak kable
jakby brakowało tam bezpiecznika to by wogóle nie było napięcia
a jak pociągniesz od zapalniczki i ma tylne elektryczne szyyby to można zapalniczke wyłączyć razem z szybami ta blokada na dzieci i wtedy byś radio tez kasował
Ale co mi da przepięcie jak z miernikiem w łapie sprawdzam? Po podłączeniu do radia cudownie się pojawi? Zresztą jest podłączone teraz i nie ma, testowo zamieniałem i też guzik dało. Pytanie gdzie to może być przepięte?
jest gdzies skręcone z drugim może w tym peszlu który wygląda jak orginalny lub w skrzynce bezpieczników , miema co się złościć gdyż ja podłączałem nowego pioniera też mierzyłem wychodziło jak piszesz a póżniej się okazało żę bateria w mierniku była za słaba i mi głupoty pokazywało
zobacz po kolorze kabla może jest wpięty w inny bezpiecznik
Miernika jestem pewny. Peszla nie spruję bo musiałbym demontować deskę. W skrzynce jak ktoś mieszał to pozamiatane. Chyba po prostu podciągnę z zapalniczki...
Ale to są jedyne kable w których jest + po kluczyku. + na podświetlaniu powinien pojawić się po kluczyku i włączeniu świateł. Sęk w tym że w żadnym innym kablu w kostce nie ma + obojętnie kiedy (opcji świateł nie sprawdzałem), poza tym tylko czerwony i żółty są grube, pozostałe są cieniutkie. Zamiana nic nie daje. Po prostu brak + po wyjęciu kluczyka i pamięć papa.
Komentarz